onsdag 7. juli 2010

Dåpsgave til Axel

12. juni var vi så heldige å få feire dåpen til lille Axel i Uppsala. Mor og far ønsket seg en god genser han kunne bruke til vinteren, og da måtte jo strikkepinnene frem... Valget falt på en liten Marius-genser, selvfølgelig med nikkers. Ekte heilnorsk til en liten svensk gutt;-)

Det ble mildt sagt travelt, og fem minutter før dåpen, i bilen utenfor kirken, festet jeg siste tråd og fikk genseren ferdig i tide... Den ble sååå fin og veldig godt mottatt. MEN det gikk så fort at jeg rakk aldri å ta bilde av den.

Jeg bestemte meg for å lage en nikkers til, og den er ferdig nå. Den får komme med post til Axel, så han er klar for vinteren.

Mønster: Sandnesgarn, Tema 10 barn 2010
Garn: Dale babyull
Pinne: 2 og 2,5
Str: 1 år

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Er det mulig å få kjøpt en slik bukse i mørke grå, str 80? Ta gjerne kontakt med meg: bareanne@hotmail.com