onsdag 7. mars 2012

Selbuvotter

Jeg fikk boken Selbuvotten av Terri Shea til jul. Boka tar for seg over 30 votte- og vantemønstre fra Selbutradisjonen. Forfatteren har lånt håndplagg fra både Norge og fra norske utvandrere til USA. Mange fine mønstre, jeg valgte meg vott med trekantmønster. Mønsteret har granbar på håndbaken, men i håndflaten er det strikket trekanter, som visstnok symboliserer Den hellige treenigheten. Uansett - morsomme å strikke og veldig fine.

Jeg har strikket vottene i et av mine absolutt favorittgarn for tiden; Hverdags.



Litt anderledes mansjett.


Herlig og varm alpakka!

3 kommentarer:

Sysleglad sa...

Fint mønster! Grått og hvitt sammen er så nydelig :)

duBedåre sa...

Nydelige votter! Mønsteret kommer lekkert fram i de den lyse fargekombinasjonen du har valgt. Herlig!

Ja, hverdags er et supert garn! kanskje det må bli votter av litt av restene mine også?

Strikkeglede sa...

Takk for positive tilbakemeldinger til dere begge! Her kan man TRYGT bruke rester. Det gikk med mindre enn et nøste i hver farge :-)