tirsdag 10. april 2012

Rekke opp igjen...

For en tid siden strikket jeg sjalet Nessie i babyalpakka. Jeg la opp litt for mange masker på sjalet, men bestemte meg for at det ikke gjorde noe om det ble litt lengre enn det som stod i oppskriften.
Det var 21 gram igjen som rest etter sjalet og nå bestemte jeg meg for å strikke Annas Wristwarmers av det som var igjen. Jeg har strikket dem i et tykkere garn tidligere og synes at de er fine.
Siden babyalpakka er tynt og jeg strikker på pinne nr 2.5 - la jeg opp noen ekstra masker også her. Etter å ha strikket noen rapporter bestemte jeg meg for å sjekke at jeg hadde nok garn.
Etter veiing har jeg kommet frem til at jeg kommer til å mangle 3-4 gram.... Så nå rekker jeg opp igjen og leter etter et annet resteprosjekt.....!
Og om jeg bare hadde rukket opp igjen de ekstra maskene på sjalet - da hadde jeg hatt nok garn nå :-)

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja ekje da typisk! Irriterande å kjøpa nytt og.

Strikkeglede sa...

Ja, veldig typisk å ha akkurat litt for lite. Tenker fremdeles litt på hva jeg skal bruke resten til, men har heldigvis flere prosjekter på gang!
Så at bilde av de påbegynte pulsvarmerene ikke var kommet med, så nå fikk jeg lagt inn det også :-)