fredag 19. januar 2007

Veske strikket i alpakka

Vesken ble strikket ferdig forrige helg, men monteringen trengte jeg visst nesten en uke på... Liker vesken kjempegodt! Har strikket den med en tråd Nanuk og en trås tynn alpakka på p 8. Vesken er heklet sammen med fastmasker, noe som gir en litt morsom vri i sidene. Det mangler fremdeles et par knapper, men er i grunnen svært fornøyd med at jeg har kommet så langt:) Gleder meg til å ta vesken i bruk!



Har tidligere strikket (og tovet) et ukjent antall vesker, men ikke tatt noen av de i bruk... Noen har blitt solgt, noen gitt bort og atter andre ligger på lager... Men denne gangen blir det annerledes, trur eg...

Har brukt 3 nøster nanuk og et nøste tynn alpakka totalt!


Mens jeg har utsatt montering, måtte jeg bare prøve meg på Hedvigs beret i yndlingsgarnet mitt! Hadde nesten et ubrukt nøste Noro Kureyon liggende i f 55. Det ble akkurat litt for lite garn (selvfølgelig), men toppen ble gjort ferdig i Mor Aase rester. Godt fornøyd med resultatet! Morsom og rask å strikke.







Ingen kommentarer: