søndag 23. september 2007

Nye prosjekter...

I helgen har jeg gjort ferdig prosjekt som har ligget litt. Hekle kanter, feste tråder - ikke det morsomste jeg vet!

Stjernehalsene har jeg strikket mange av! De går unna for salg, og nå har jeg så vidt begynt å tenke på Julemessa vi har i husflidslaget her hvert år. Tenkte jeg skulle lage noen, og har strikket to denne uka i Opal. Genialt garn, som ikke blir for tykt og som tåler en runde i vaskemaskinen! ...og mønsteret lager seg selv:)

Av et nøste på 100 g, har jeg fremdeles nok til en hals til. Link til stjernehalsene finner du her.



I tillegg er det babyboom i familien/ vennekretsen om dagen! Da må jo jeg strikke - er så koselig å gi bort noe hjemmelaget. Har strikket et babyteppe/ vognteppe denne gangen. Strikket i Cosy med p 9, så det er ikke noe langtidsprosjekt. Men forhåpentligvis er det praktisk og nyttig.



Jeg la opp ca 80 m (eller så langt du vil ha det), og har strikket en omgang rett og en omgang 1 r og 1 vr. Superenkelt, men pent, syns jeg. Tilslutt kan man hekle en pyntekant etter eget ønske rundt.

Størrelsen på mitt teppe ble ca 70cm x 75cm.
Tilslutt må jeg vise fram pulsvantene jeg har strikket. De har jeg funnet i Maskerader 3, tror jeg... Skal sy på blå blomsterknapper etterhvert, men ikke i dag! :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte stjernehalser du har laget! Vet du forresten om opal klør? Har noen nøster liggende, så jeg fikk lyst til å strikke stjernehalser når jeg så hvor fine dine er!

Strikkeglede sa...

Det er jo ull, da... Men det er ingen som har klaget.. Kanskje de ikke tør??:)

amylin sa...

Så flotte de halsene ble i Opal. Likte veldig godt boleroen din også.

Anonym sa...

fine ting du har laga!
jeg har forresten tagget deg... sjekk bloggen min ;)

månestråle sa...

Babyteppet var så fint. Gleder nok både foreldre og barn med det. Tipper stjernehalsene er populære også. Gøy med noe som ikke finnes i butikk. Ville bare ønske deg en fin uke og si at jeg har tagget deg....:-)